A légtömegmérő és MAF szenzor rendkívül fontos összetevő a hatékony gépjérmű alacsony kibocsátású és ezáltal környezetbarát égési folyamat biztosításához. A légtömegmérők a modern szívórendszerének részét képezik dízel és otto motorok esetében is, amelyeket általában a belső szívónyílásba telepítenek a levegőszűrő és a motor között.
A MAF-nak feladata, hogy pontosan meg kell határoznia a térfogatát, hőmérsékletét és nyomását
a szívott levegőnek, amely a motor rendelkezésére áll égésnél. Az adatok elküldésre kerülnek
elektromos jelként a motor vezérlő egységéhez (ECU). Ezen adatok alapján a motor menedzsmentje
kiszámítja az üzemanyag optimális mennyiségét. A dízelmotorok esetében a MAF a kipufogógáz visszavezetésének szabályozására is használják.
Keress autótípus alapján, vagy olvass tovább részletesen az alkatrészről!
ALFA-ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DODGE
FIAT
FORD
HONDA
HYUNDAI
IVECO
JEEP
KIA
LADA
LANCIA
LAND ROVER
LEXUS
MAN
MAZDA
MERCEDES-BENZ
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
A légtömegmérő hiba tűnetei
• A motor ellenőrző lámpája kigyullad
• A motor vészhelyzeti üzemmódba kapcsol autópályákon (max. 100 km / h)
• A diagnosztikai eszköz hibát jelez a MAF-ben vagy a lambda-érzékelőben
• Alapjárati hiba
• Rossz vagy késleltetett fojtószelep-válasz
• Csökkentett nyomaték
• Gyenge hideg futási jellemzők
• Energiavesztés
• Magas üzemanyag-fogyasztás
A légtömegmérő hiba okai
• Megnövekedett rezgés a jármű egyébb hibái miatt, gyakran dízelmotoroknál, vagy helytelen a MAF telepítése az érzékelőlemez törését okozhatja - akkor a MAF azonnal meghibásodik.
• Szennyezett vagy sérült felület. Külső hatások, például rosszul szűrődő beszívott levegő (átlagos áramlási sebesség
kb. 50–200 m / s) csiszolópapírként kopik, túl sok nedvesség van a levegőben.
• Öregedés 100 000 km futásteljesítmény után. Így csökken a mérési érték és a teljesítményveszteség.
Légtömegmérő cseréje
Csere előtt feltétlenül ellenőrizze a MAF környezetét. Változó, például: eltömődött szívócsatornák, piszkos levegő a levegőszűrő állapota miatt, alacsony nyomás (turbódízelnél), erős olaj- / koromlerakódások a kipufogógáz mögött.
Légtömegmérő és légáramlásmérő közötti különbség
Az évek során számos különböző típusú érzékelőt használtak, attól függően, hogy a járműgyártók milyen rendszert használnak. A két fő típus a légáramlásmérők vagy a légtömegmérők.
A légáramlásmérő csak a levegő mennyiségét érzékeli, míg a légtömeg-érzékelők lényegesen pontosabbak, mert a hőmérsékletet és a nyomást is figyelembe veszik.
Online áruházunkban széles választék közül vásárolhatod meg a megfelelő alkatrészt.